Trykkbølge

Plaget med akutt eller kronisk senebetennelse?

Smerter i underarm ved PC-bruk?

Smerter i akillesen ved gange eller løping?

Lundklinikken kan hjelpe deg! Trykkbølgebehandling (extra corporal shock wave) kan være det du trenger for å bli bedre og har vist dokumentert effekt mot flere lidelser. Lundklinikken fysioterapi & kiropraktikk med kiropraktor Wilkens PhD er en kompetanseklinikk for deg med senebetennelse med behov for trykkbølgebehandling.

Trykkbølgebehandlingen brukes mot blant annet:

Senebetennelse er et svært vanlig problem og en hyppig årsak til konsultasjoner hos Lundklinikken fysioterapi & kiropraktikk. Trykkbølgebehandling brukes mot senebetennelser i blant annet skulder, albue, hofte, kne og akillessener. Trykkbølgebehandling brukes også mot hælsporer og smerter i fotsålen. Vanligvis opplever man umiddelbar smertelindring og bedret bevegelse etter trykkbølgebehandling. Eventuelle bivirkninger er minimale.

Hvordan virker trykkbølgebehandling?

Behandlingen fører til en betennelsesliknende reaksjon i vevet som behandles. Kroppen reagerer med å øke blodsirkulasjon og stoffskifte i området, som igjen stimulerer kroppens egne reparasjonsprosesser. Trykkbølgene bryter ned skadet vev og kalkpåleiringer.

Hvilke forholdsregler bør jeg ta hensyn til?

- Kortison-injeksjoner skal ikke være gitt i løpet av den siste måndenen før trykkbølgebehandling.
- Blødningstendenser og blodkoagulasjonsforstyrrelser med tilhørende medikasjon.
- Hjerte- eller sirkulasjonsforstyrrelser.
- Akutt inflammasjon i behandlingsområdet.
- Kreft eller graviditet.

Ring idag på 38 02 30 01 hvis du ønsker trykkbølge mot din plage!